Aliplast uruchomił w zeszłym tygodniu nową, pionową linię lakierniczą. Jest przeznaczona do malowania profili aluminiowych. Firma ocenia, że to obecnie jedna z najnowocześniejszych linii na rynku.
Aliplast otworzył na początku stycznia w Lublinie linię do wysoko wydajnego malowania profili aluminiowych. Maksymalna wydajność linii wynosi 1100 mkw., a wymiary malowanych detali, to: 100 x 200 x 7000 mm. Linia składa się z dwóch kabin w kształcie litery V, z których każda posiada 20 pistoletów. Farba proszkowa aplikowana jest przy wykorzystaniu pomp proszkowych, pracujących w technologii gęstego przepływu farby proszkowej. Urządzenia pochodzą od firmy Gema.
Ponadto Aliplast zastosował w nowej linii rozbudowany proces chemicznego przygotowania powierzchni aluminiowej. Wykorzystana została tu technologia Oxilan firmy Chemetall. Poza tym zastosowano kwaśne wytrawianie aluminium. W nowej lakierni znajduje się także rozbudowany system tunelu do chemicznej obróbki powierzchni, dzięki czemu sprowadzono do minimum konieczność przenoszenia kąpieli między strefami. Elementem nowej linii jest także nowoczesny piec do polimeryzacji farby proszkowej.
Pionowa linia lakiernicza jest już drugą, jaką dysponuje Aliplast w swoim zakładzie. Poza tym firma ma także dwie poziome linie, a także manualną, przeznaczoną do malowania akcesoriów, wykonanych ze stopów odlewniczych. Do grupy lakierni należy zaliczyć także Aliplast Wood Colour Effect. Są to dwie linie tzw. dekoracyjne, w których można uzyskać powłokę imitującą strukturę drewna.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".