Akzo Nobel będzie ciąć koszty

Autor: |Data publikacji:

Akzo Nobel opublikował wyniki z trzeciego kwartału. Firma jest zadowolona z wyników. Przychody ze sprzedaży wyniosły 2,39 mld euro w porównaniu do 2,32 mld euro w roku ubiegłym. Oznacza to wzrost o 3 proc. Niezbędne jest jednak dalsze cięcie kosztów. 

Akzo Nobel, właściciel m.in. marki Sikkens, dostawcy powłok do stolarki drewnianej, podsumował trzeci kwartał. Firma ocenia, że firma osiąga stabilny wzrost, tym bardziej, że zysk jest wyższy o 23 proc. porównując do danych w roku ubiegłego. Te dobre dane wynikają z dużej pracy, jaką wykonano w całej firmie, polegającą m.in. na ograniczeniu kosztów działalności.

Przychód w segmencie powłok przemysłowych był wyższy w stosunku do 2018 r. o 3 proc. Wartość przychodów ze sprzedaży w tym segmencie w III kwartale wyniosła 451 mln euro.

Koncern podsumowuje, że jeśli chodzi o popyt, to jest on różny, w zależności od segmentu czy regionu, trudno więc o generalną ocenę. Natomiast spółka obserwuje, że warunki makroekonomiczne są obecnie niepewne. Przede wszystkim firma się spodziewa, że nastąpi wzrost cen na surowce do produkcji, co z pewnością wkrótce odbije się na wynikach finansowych. Dlatego koncern będzie kontynuował program cięcia kosztów, by sprostać nadchodzącym wyzwaniom.

Poza tym spółka w minionym okresie kontynuowała bądź wprowadziła wiele ciekawych inicjatyw, na przykład oferuje narzędzia cyfrowe, umożliwiające precyzyjny dobór kolorów. Trzy z czterech rozwiązań są przeznaczone dla klientów z branży przemysłowej. Inna nowość to… farba z recyklingu. Obecnie jedna z farb dekoracyjnych oferowanych przez firmę zawiera 35 proc. składnika osiągniętego z recyklingu.

Zobacz również

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".