Akzo Nobel opublikował wyniki z trzeciego kwartału. Firma jest zadowolona z wyników. Przychody ze sprzedaży wyniosły 2,39 mld euro w porównaniu do 2,32 mld euro w roku ubiegłym. Oznacza to wzrost o 3 proc. Niezbędne jest jednak dalsze cięcie kosztów.
Akzo Nobel, właściciel m.in. marki Sikkens, dostawcy powłok do stolarki drewnianej, podsumował trzeci kwartał. Firma ocenia, że firma osiąga stabilny wzrost, tym bardziej, że zysk jest wyższy o 23 proc. porównując do danych w roku ubiegłego. Te dobre dane wynikają z dużej pracy, jaką wykonano w całej firmie, polegającą m.in. na ograniczeniu kosztów działalności.
Przychód w segmencie powłok przemysłowych był wyższy w stosunku do 2018 r. o 3 proc. Wartość przychodów ze sprzedaży w tym segmencie w III kwartale wyniosła 451 mln euro.
Koncern podsumowuje, że jeśli chodzi o popyt, to jest on różny, w zależności od segmentu czy regionu, trudno więc o generalną ocenę. Natomiast spółka obserwuje, że warunki makroekonomiczne są obecnie niepewne. Przede wszystkim firma się spodziewa, że nastąpi wzrost cen na surowce do produkcji, co z pewnością wkrótce odbije się na wynikach finansowych. Dlatego koncern będzie kontynuował program cięcia kosztów, by sprostać nadchodzącym wyzwaniom.
Poza tym spółka w minionym okresie kontynuowała bądź wprowadziła wiele ciekawych inicjatyw, na przykład oferuje narzędzia cyfrowe, umożliwiające precyzyjny dobór kolorów. Trzy z czterech rozwiązań są przeznaczone dla klientów z branży przemysłowej. Inna nowość to… farba z recyklingu. Obecnie jedna z farb dekoracyjnych oferowanych przez firmę zawiera 35 proc. składnika osiągniętego z recyklingu.
Zobacz również
Drutex wśród gigantów. Oficjalna inauguracja współpracy z Bayernem Monachium – kulisy
W ubiegły piątek Drutex oficjalnie został zaprezentowany na stadionie Allianz Arena jako nowy partner Bayernu Monachium. Przedstawiamy kulisy tego wydarzenia i szczegóły współpracy producenta stolarki z Bytowa z największym niemieckim klubem piłkarskim.
Nowe „Vademecum: drzwi i okucia” dostępne na naszym portalu
Nowe „Vademecum: drzwi i okucia” dostępne na naszym portalu kompendium, które przybliża aktualne trendy, najnowsze rozwiązania technologiczne oraz parametry decydujące o jakości i funkcjonalności nowoczesnych drzwi.
Drutex oficjalnym partnerem Bayernu Monachium
Jeden z największych producentów okien w Polsce, Drutex został oficjalnym partnerem Bayernu Monachium. Umowa została podpisana na trzy lata i jest częścią ekspansji producenta z Bytowa na rynkach europejskich.