Akzo Nobel będzie ciąć koszty

Autor: |Data publikacji:

Akzo Nobel opublikował wyniki z trzeciego kwartału. Firma jest zadowolona z wyników. Przychody ze sprzedaży wyniosły 2,39 mld euro w porównaniu do 2,32 mld euro w roku ubiegłym. Oznacza to wzrost o 3 proc. Niezbędne jest jednak dalsze cięcie kosztów. 

Akzo Nobel, właściciel m.in. marki Sikkens, dostawcy powłok do stolarki drewnianej, podsumował trzeci kwartał. Firma ocenia, że firma osiąga stabilny wzrost, tym bardziej, że zysk jest wyższy o 23 proc. porównując do danych w roku ubiegłego. Te dobre dane wynikają z dużej pracy, jaką wykonano w całej firmie, polegającą m.in. na ograniczeniu kosztów działalności.

Przychód w segmencie powłok przemysłowych był wyższy w stosunku do 2018 r. o 3 proc. Wartość przychodów ze sprzedaży w tym segmencie w III kwartale wyniosła 451 mln euro.

Koncern podsumowuje, że jeśli chodzi o popyt, to jest on różny, w zależności od segmentu czy regionu, trudno więc o generalną ocenę. Natomiast spółka obserwuje, że warunki makroekonomiczne są obecnie niepewne. Przede wszystkim firma się spodziewa, że nastąpi wzrost cen na surowce do produkcji, co z pewnością wkrótce odbije się na wynikach finansowych. Dlatego koncern będzie kontynuował program cięcia kosztów, by sprostać nadchodzącym wyzwaniom.

Poza tym spółka w minionym okresie kontynuowała bądź wprowadziła wiele ciekawych inicjatyw, na przykład oferuje narzędzia cyfrowe, umożliwiające precyzyjny dobór kolorów. Trzy z czterech rozwiązań są przeznaczone dla klientów z branży przemysłowej. Inna nowość to… farba z recyklingu. Obecnie jedna z farb dekoracyjnych oferowanych przez firmę zawiera 35 proc. składnika osiągniętego z recyklingu.

Zobacz również

„Czyste Powietrze” winne miliony złotych. Wykonawcy protestują

„Czyste Powietrze” winne miliony złotych. Wykonawcy protestują

Fala protestów w związku z nierozliczonymi umowami w ramach programu „Czyste Powietrze”. Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej zalega z wypłatami pojedynczym firmom nawet po kilkadziesiąt milionów złotych.

Forum Webinar 2025 #1 – poznaj nowości na sezon 2025

Forum Webinar 2025 #1 – poznaj nowości na sezon 2025

Już 15 maja pierwsze w tym roku spotkanie online w ramach Forum Webinar. Wydarzenie będzie poświęcone prezentacji nowości produktowych przygotowanych przez dostawców i producentów na sezon 2025.

Nowe „Vademecum: marketing i oprogramowanie” dostępne na naszym portalu

Nowe „Vademecum: marketing i oprogramowanie” dostępne na naszym portalu

Nowe „Vademecum: marketing i oprogramowanie”. Sprawdź, jak skutecznie prowadzić marketing i wdrażać nowoczesne oprogramowanie w firmie.