AGC zdecydowało się sprzedać zakłady szkła płaskiego w Stanach Zjednoczonych. Nabywcą został Cardinal Glass Industries.
AGC ogłosiło, że sprzedaje swoje zakłady produkujące szkło architektoniczne w USA. Umowa została zawarta 15 czerwca z firmą Cardinal Glass Industries. Przedsiębiorstwa obecnie czekają na akceptację odpowiednich urzędów i spodziewają się, że transakcja zostanie zamknięta w lipcu w tym roku. Wartość umowy sprzedaży to 450 mln dolarów.

AGC sprzedaje trzy zakłady. Pierwszy znajduje się w Greenland w Tennessee, są tu dwa piece do produkcji szkła płaskiego oraz coater, drugi zakład jest w Spring Hill w Kansas, pracuje w nim jeden piec do szkła płaskiego, a trzeci zakład jest w Abingdon w Virginii, gdzie pracuje coater.
AGC rozpoczęło produkcję szkła budowlanego w USA w 1988 r. Firma podaje, że amerykańskie fabryki w 2020 r. wypracowały sprzedaż netto w wysokości 28,1 mld jenów (ok. 250 mln dolarów). Japoński koncern spodziewa się, że transakcja przyczyni się do osiągnięcia zysku na poziomie 227 mln dolarów.
Zarząd AGC podał powody, dla których zdecydował się na transakcję. W oświadczeniu firma informuje:
W ramach średnioterminowej polityki zarządzania AGC plus-2023, ogłoszonej w lutym tego roku, firma dążyła do poprawy rentowności i efektywności aktywów swojej działalności w zakresie szkła architektonicznego, które zostały uznane za priorytetowe. AGC doszła do wniosku, że stworzy dalsze możliwości wzrostu poprzez przeniesienie tych aktywów do Cardinal Glass Industries. Cardinal ma doświadczenie w handlu z AGC w przeszłości i oczekuje się, że jak najefektywniej wykorzysta swoje aktywa i personel.
Zobacz również
„Czyste Powietrze” winne miliony złotych. Wykonawcy protestują
Fala protestów w związku z nierozliczonymi umowami w ramach programu „Czyste Powietrze”. Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej zalega z wypłatami pojedynczym firmom nawet po kilkadziesiąt milionów złotych.
Forum Webinar 2025 #1 – poznaj nowości na sezon 2025
Już 15 maja pierwsze w tym roku spotkanie online w ramach Forum Webinar. Wydarzenie będzie poświęcone prezentacji nowości produktowych przygotowanych przez dostawców i producentów na sezon 2025.
Nowe „Vademecum: marketing i oprogramowanie” dostępne na naszym portalu
Nowe „Vademecum: marketing i oprogramowanie”. Sprawdź, jak skutecznie prowadzić marketing i wdrażać nowoczesne oprogramowanie w firmie.