AGC podsumowało trzy kwartały działalności. Koncern odnotował niewielkie spadki ogólnej sprzedaży, choć w segmencie szkła budowlanego był wzrost.
AGC, globalny dostawca szkła m.in. do produkcji okien i fasad podliczył, że w trzech kwartałach osiągnął przychody netto ze sprzedaży w wysokości 1483 mld jenów (ok. 39,6 mld zł). W roku ubiegłym, w analogicznym okresie była to kwota 1498 mld jenów (ok. 40 mld zł), co oznacza spadek o 1 proc. Niższy jest obecnie także zysk operacyjny, w tym roku w okresie od stycznia do końca września wyniósł on 95,5 mld jenów (ok. 2,5 mld zł) w stosunku do 152 mld (ok. 4 mld zł) w roku 2022. AGC prognozuje jednak, że bieżący rok zakończy sprzedażą w wysokości 2050 mld jenów (ponad 54 mld zł), co będzie wartością wyższą o 0,7 proc. w porównaniu z rokiem 2022.
Lepsze wyniki działu szkła architektonicznego
Spółka podała także informacje na temat wyników w poszczególnych segmentach. Jeśli chodzi o dział szkła architektonicznego, wartość sprzedaży dla klientów zewnętrznych w pierwszych dziewięciu miesiącach wyniosła 353,77 mld jenów (ok. 9,4 mld zł). To wzrost w stosunku do roku ubiegłego, wówczas było to 349,68 mld jenów (ok. 9,3 mld zł). W bieżącym roku niższy jest jednak zysk operacyjny segmentu. Wynosi on 26,89 mld jenów (ok. 720 mln zł) w stosunku do 29,08 mld jenów (ok. 760 mln zł) w roku 2022.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".