AGC podsumowało trzy kwartały działalności. Koncern odnotował niewielkie spadki ogólnej sprzedaży, choć w segmencie szkła budowlanego był wzrost.
AGC, globalny dostawca szkła m.in. do produkcji okien i fasad podliczył, że w trzech kwartałach osiągnął przychody netto ze sprzedaży w wysokości 1483 mld jenów (ok. 39,6 mld zł). W roku ubiegłym, w analogicznym okresie była to kwota 1498 mld jenów (ok. 40 mld zł), co oznacza spadek o 1 proc. Niższy jest obecnie także zysk operacyjny, w tym roku w okresie od stycznia do końca września wyniósł on 95,5 mld jenów (ok. 2,5 mld zł) w stosunku do 152 mld (ok. 4 mld zł) w roku 2022. AGC prognozuje jednak, że bieżący rok zakończy sprzedażą w wysokości 2050 mld jenów (ponad 54 mld zł), co będzie wartością wyższą o 0,7 proc. w porównaniu z rokiem 2022.
Lepsze wyniki działu szkła architektonicznego

Spółka podała także informacje na temat wyników w poszczególnych segmentach. Jeśli chodzi o dział szkła architektonicznego, wartość sprzedaży dla klientów zewnętrznych w pierwszych dziewięciu miesiącach wyniosła 353,77 mld jenów (ok. 9,4 mld zł). To wzrost w stosunku do roku ubiegłego, wówczas było to 349,68 mld jenów (ok. 9,3 mld zł). W bieżącym roku niższy jest jednak zysk operacyjny segmentu. Wynosi on 26,89 mld jenów (ok. 720 mln zł) w stosunku do 29,08 mld jenów (ok. 760 mln zł) w roku 2022.
Zobacz również
Hydro zamknie zakłady w Europie
Hydro chce optymalizować swoją działalność i zamierza zamknąć pięć zakładów zajmujących się ekstruzją w Europie.
Aluprof ogłasza kolejny etap integracji z Seltem
Aluprof Sun Shading Solutions jest nowym segmentem marki Aluprof. Powstał on dzięki przejęciu spółki Selt wraz z całym jej majątkiem.
Czytaj grudniowe „Forum Branżowe” (12/2025)
Gościem nowego wydania miesięcznika „Forum Branżowe” (12/2025) jest Michał Godlewski, założyciel i właściciel firmy Monolit.


