AGC podsumowało trzy kwartały działalności. Koncern odnotował niewielkie spadki ogólnej sprzedaży, choć w segmencie szkła budowlanego był wzrost.
AGC, globalny dostawca szkła m.in. do produkcji okien i fasad podliczył, że w trzech kwartałach osiągnął przychody netto ze sprzedaży w wysokości 1483 mld jenów (ok. 39,6 mld zł). W roku ubiegłym, w analogicznym okresie była to kwota 1498 mld jenów (ok. 40 mld zł), co oznacza spadek o 1 proc. Niższy jest obecnie także zysk operacyjny, w tym roku w okresie od stycznia do końca września wyniósł on 95,5 mld jenów (ok. 2,5 mld zł) w stosunku do 152 mld (ok. 4 mld zł) w roku 2022. AGC prognozuje jednak, że bieżący rok zakończy sprzedażą w wysokości 2050 mld jenów (ponad 54 mld zł), co będzie wartością wyższą o 0,7 proc. w porównaniu z rokiem 2022.
Lepsze wyniki działu szkła architektonicznego

Spółka podała także informacje na temat wyników w poszczególnych segmentach. Jeśli chodzi o dział szkła architektonicznego, wartość sprzedaży dla klientów zewnętrznych w pierwszych dziewięciu miesiącach wyniosła 353,77 mld jenów (ok. 9,4 mld zł). To wzrost w stosunku do roku ubiegłego, wówczas było to 349,68 mld jenów (ok. 9,3 mld zł). W bieżącym roku niższy jest jednak zysk operacyjny segmentu. Wynosi on 26,89 mld jenów (ok. 720 mln zł) w stosunku do 29,08 mld jenów (ok. 760 mln zł) w roku 2022.
Zobacz również
Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 – relacja
Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025, które odbyło się 15–16 października w Łodzi, potwierdziło, że sektor stoi na progu zmian i że to właśnie dialog między uczestnikami rynku jest kluczem do wypracowania efektywnych rozwiązań.
OFS 2025 – fotorelacja (druga część)
Zapraszamy na fotorelację z drugiego dnia Ogólnopolskiego Forum Stolarki 2025.
Producenci drzwi najbardziej aktywni w mediach społecznościowych
DRE, Erkado i Reno, ale też Barański są aktywni na Facebooku, angażują swoich fanów i przyciągają swoimi treściami nowych użytkowników.


