AGC notuje wzrost w sprzedaży szkła architektonicznego

Autor: |Data publikacji:

AGC podsumowało trzy kwartały działalności. Koncern odnotował niewielkie spadki ogólnej sprzedaży, choć w segmencie szkła budowlanego był wzrost.

AGC, globalny dostawca szkła m.in. do produkcji okien i fasad podliczył, że w trzech kwartałach osiągnął przychody netto ze sprzedaży w wysokości 1483 mld jenów (ok. 39,6 mld zł). W roku ubiegłym, w analogicznym okresie była to kwota 1498 mld jenów (ok. 40 mld zł), co oznacza spadek o 1 proc. Niższy jest obecnie także zysk operacyjny, w tym roku w okresie od stycznia do końca września wyniósł on 95,5 mld jenów (ok. 2,5 mld zł) w stosunku do 152 mld (ok. 4 mld zł) w roku 2022. AGC prognozuje jednak, że bieżący rok zakończy sprzedażą w wysokości 2050 mld jenów (ponad 54 mld zł), co będzie wartością wyższą o 0,7 proc. w porównaniu z rokiem 2022.

Lepsze wyniki działu szkła architektonicznego

AGC

Spółka podała także informacje na temat wyników w poszczególnych segmentach. Jeśli chodzi o dział szkła architektonicznego, wartość sprzedaży dla klientów zewnętrznych w pierwszych dziewięciu miesiącach wyniosła 353,77 mld jenów (ok. 9,4 mld zł). To wzrost w stosunku do roku ubiegłego, wówczas było to 349,68 mld jenów (ok. 9,3 mld zł). W bieżącym roku niższy jest jednak zysk operacyjny segmentu. Wynosi on 26,89 mld jenów (ok. 720 mln zł) w stosunku do 29,08 mld jenów (ok. 760 mln zł) w roku 2022.

Zobacz również

Eko-Okna odpowiadają na publikację przewodniczącego związków zawodowych

Eko-Okna odpowiadają na publikację przewodniczącego związków zawodowych

Zarząd Eko-Okna S.A. wydał oświadczenie, w którym stanowczo dementuje zarzuty stawiane przez Dawida Brożka, przewodniczącego OM NSZZ Solidarność Silesia. Firma oskarża go o rozpowszechnianie nieprawdziwych informacji, które mają podważać zaufanie do pracodawcy i destabilizować sytuację wśród pracowników.

Fakro, Stollar i Wital wspierają lokalny sport, Drutex z nowym międzynarodowym sponsoringiem?

Fakro, Stollar i Wital wspierają lokalny sport, Drutex z nowym międzynarodowym sponsoringiem?

Zaledwie dwa tygodnie temu pisaliśmy o wsparciu, jakiego udzielają firmy z branży stolarki okienno-drzwiowej w rozwój sportu, a tymczasem w w ostatnich dniach o przedłużeniu umów sponsorskich poinformowały Fakro, Stollar i Wital. Ponadto dochodzą słuchy, że swoją ekspansję na europejskim rynku kontynuować ma Drutex.

Podziękowania właścicieli Eko-Okien

Podziękowania właścicieli Eko-Okien

Mateusz i Katarzyna Kłosek, do których należy największy producent stolarki w Polsce - Eko-Okna, opublikowali krótkie oświadczenie z podziękowaniami.