AGC podsumowało trzy kwartały działalności. Koncern odnotował niewielkie spadki ogólnej sprzedaży, choć w segmencie szkła budowlanego był wzrost.
AGC, globalny dostawca szkła m.in. do produkcji okien i fasad podliczył, że w trzech kwartałach osiągnął przychody netto ze sprzedaży w wysokości 1483 mld jenów (ok. 39,6 mld zł). W roku ubiegłym, w analogicznym okresie była to kwota 1498 mld jenów (ok. 40 mld zł), co oznacza spadek o 1 proc. Niższy jest obecnie także zysk operacyjny, w tym roku w okresie od stycznia do końca września wyniósł on 95,5 mld jenów (ok. 2,5 mld zł) w stosunku do 152 mld (ok. 4 mld zł) w roku 2022. AGC prognozuje jednak, że bieżący rok zakończy sprzedażą w wysokości 2050 mld jenów (ponad 54 mld zł), co będzie wartością wyższą o 0,7 proc. w porównaniu z rokiem 2022.
Lepsze wyniki działu szkła architektonicznego
Spółka podała także informacje na temat wyników w poszczególnych segmentach. Jeśli chodzi o dział szkła architektonicznego, wartość sprzedaży dla klientów zewnętrznych w pierwszych dziewięciu miesiącach wyniosła 353,77 mld jenów (ok. 9,4 mld zł). To wzrost w stosunku do roku ubiegłego, wówczas było to 349,68 mld jenów (ok. 9,3 mld zł). W bieżącym roku niższy jest jednak zysk operacyjny segmentu. Wynosi on 26,89 mld jenów (ok. 720 mln zł) w stosunku do 29,08 mld jenów (ok. 760 mln zł) w roku 2022.
Zobacz również
Bogdański i Wiśniowski wspierają Sandecję, Abakus i Premium Grodzki sponsorami podlaskiego sportu
Przez lata branża stolarki była mecenasem sportu, szczególnie lokalnego i nie inaczej jest w nowo rozpoczynającym się sezonie. W ostatnim czasie umowy sponsoringowe podpisały Abakus, Bogdański, Premium Grodzki oraz Wiśniowski.
Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 – ruszyła sprzedaż biletów!
Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 odbędzie się w dniach 15–16 października 2025 w Hotelu Vienna House Andel`s Łódź. Serdecznie zachęcamy do wzięcia udziału w tym wydarzeniu.
Arkadiusz Muś założy partię polityczną?
W ostatnich dniach media obiegła informacja o tym, że na horyzoncie pojawiła się nowa partia polityczna, której inicjatorem miałby być Arkadiusz Muś, właściciel Press-Glass.