AGC i Panasonic wyprodukują szkło próżniowe

Autor: MR |Data publikacji: 2018-10-15

Dwie japońskie firmy – AGC i Panasonic zawarły umowę, by wspólnie rozwijać produkcję zespolonych szyb próżniowych. Będą one trafiać na rynek europejski.

Koncern AGC z siedzibą w Tokio, wraz z firma Panasonic, która ma siedzibę w Osace zostały partnerami w rozwoju próżniowych szyb zespolonych. Nowo opracowany produkt będzie dostępny w sprzedaży na rynku europejskim. AGC zbuduje linię produkcyjną w fabryce w Belgii, natomiast planowane wprowadzenie do sprzedaży nowego produktu, który będzie przeznaczony do budownictwa mieszkalnego, to marzec przyszłego roku. Planowany koszt inwestycji to ok. 10 mln euro, natomiast do produkcji szyb zostanie zatrudnionych 20 nowych pracowników.

AGC szyba próżniowa
Po lewej zespolenie trzyszybowe, a po prawej nowe, próżniowe.
Nowa szyba zespolona z wypełnieniem próżniowym.

Produkt będzie połączeniem kilku rozwiązań technicznych. AGC dostarczy technologię produkcji szkła niskoemisyjnego, Panasonic zaś technikę wytwarzania wyświetlaczy plazmowych. Próżniowe zespolenia szybowe, które już w przyszłym roku mają trafić do sprzedaży, stanowić będzie odpowiednik obecnego właśnie na rynku trzyszybowego zespolenia o wysokim poziomie izolacyjności. Będzie jednak od niego o około 20 proc. węższe. W założeniu bowiem nowe zespolenie ma trafić do okien, które będą wstawiane w budynkach remontowanych. Ze względu na to, że okna z trzema szybami są szerokie, obie firmy postanowiły opracować nowy produkt, o bardzo dobrych parametrach termicznych, stawiając sobie za cel, by był wąski. 

 

Ponadto, Panasonic będzie wspierał proces technologiczny wymagany do rozpoczęcia produkcji, AGC zaś dostarczy swoją wiedzę na temat rynku, sieć sprzedaży, a także firmować będzie produkt swoją marką globalnego producenta szyb.

Zobacz również

Małkowski-Martech z coraz lepszymi wynikami

Małkowski-Martech z coraz lepszymi wynikami

Małkowski -Martech podsumował trzeci kwartał pod względem finansowym. Przychody ze sprzedaży od lipca do końca września wyniosły 13,4 mln zł.

Automaty, roboty i drukarki dla stolarki

Automaty, roboty i drukarki dla stolarki

W Nadarzynie odbyła się czwarta edycja targów Warsaw Industry Week. Prezentowano m.in. rozwiązania w zakresu automatyki i robotyki oraz druku 3D.

Stabilny wzrost sprzedaży w Sanok Rubber

Stabilny wzrost sprzedaży w Sanok Rubber

Sanok Rubber podał wyniki za trzy kwartały. Spółka podała, że w segmencie budownictwa, a więc uszczelek dla stolarki, przychody wzrosły po 9 miesiącach o 10 procent, do kwoty 88,2 mln zł.