Stolbud Włoszczowa SA zaoferował spółce ZPUE SA, kierowanej przez Bogusława Wypychewicza, nabycie w całości nowej emisji akcji tej spółki. Zarząd ZPUE podjął tą ofertę, ma zamiar nabyć te akcje w pakiecie większościowym, a obecnie dokonuje wyceny przedsiębiorstwa.
ZPUE SA to spółka giełdowa, specjalizująca się w produkcji urządzeń elektrycznych. Stolbud to producent okien i drzwi z drewna, aluminium i PVC, posiadający zakłady produkcyjne we Włoszczowie i w Pszczynie. Obydwie spółki działają więc w dwóch zupełnie różnych sektorach, a łączy je jedynie ten sam właściciel. Większościowym udziałowcem Stolbudu, podobnie jak i ZPUE, jest bowiem Grupa Koronea, kontrolowana przez Bogusława Wypychewicza.
Stolbud produkuje okna i drzwi drewniane od 50 lat, a przez lata był ich czołowym w Polsce dostawcą. Zakup większościowego pakietu akcji Stolbudu przez Bogusława Wypychewicza w roku 2006 miał, jak wyjawił w rozmowie z nami, charakter mocno „sentymentalny”. Celem nowego właściciela była restrukturyzacja przedsiębiorstwa i przywrócenie jego mocnej pozycji na rynku stolarki. Wydaje się, że ten zamiar się nie powiódł, skoro w ubiegłym roku zamknięto tu cały wydział produkujący drzwi wewnętrzne. Miało to na celu skoncentrowanie się, jak twierdził wówczas zarząd spółki „na pozostałym asortymencie: oknach drewnianych, aluminiowych i pvc”.
Dzisiaj Stolbud zatrudnia 500 pracowników i gdyby miał wydajność zbliżoną do średniej dla branży powinien mieć przychody w granicach 150 mln zł. Tymczasem mówi się, że w roku ubiegłym nie przekroczyły one 50 mln zł. Zwróciliśmy się do zarządu spółki z pytaniem o faktyczne wyniki roku 2018 i rzeczywisty cel zmian właścicielskich. Niestety nie udzielono nam odpowiedzi na nasze pytania. O wynikach Spółki dowiemy się więc zapewne dopiero po publikacji bilansu rocznego Spółki lub raportu z wyceny dokonanej przez ZPUE.
Zobacz również
20 lat w UE: „Dużo zyskaliśmy, ale warto rozpocząć rozmowy nad reformami unijnej gospodarki”
Wejście Polski do UE oznaczało dostęp do wspólnego rynku. Skorzystały na tym polskie przedsiębiorstwa, w tym Press Glass.
Koniec marki Krispol w Polsce. Producent rozpoczyna rebranding
KRISPOL od dziś rozpoczął swoją transformację wizerunkową i marketingową zmieniając nazwę marki na KRISHOME. Zmiany te będą wprowadzane stopniowo i mają zakończyć się pod koniec roku.
Hydro spodziewa się wzrostu popytu pod koniec roku
Hydro podsumowało pierwszy kwartał 2024 r. Spółka odnotowała spadki w sprzedaży i zysku, ale wyniki są lepsze niż w czwartym kwartale 2023.