50-letni Stolbud zmienia właściciela

Red.: |Data publikacji:

Stolbud Włoszczowa SA zaoferował spółce ZPUE SA, kierowanej przez Bogusława Wypychewicza, nabycie w całości nowej emisji akcji tej spółki. Zarząd ZPUE podjął tą ofertę, ma zamiar nabyć te akcje w pakiecie większościowym, a obecnie dokonuje wyceny przedsiębiorstwa.

ZPUE SA to spółka giełdowa, specjalizująca się w produkcji urządzeń elektrycznych. Stolbud  to producent okien i drzwi z drewna, aluminium i PVC, posiadający zakłady produkcyjne we Włoszczowie i w Pszczynie. Obydwie spółki działają więc w dwóch zupełnie różnych sektorach, a łączy je jedynie ten sam właściciel. Większościowym udziałowcem Stolbudu, podobnie jak i ZPUE, jest bowiem Grupa Koronea, kontrolowana przez Bogusława Wypychewicza.

Stolbud produkuje okna i drzwi drewniane od 50 lat, a przez lata był ich czołowym w Polsce dostawcą.  Zakup większościowego pakietu akcji Stolbudu przez Bogusława Wypychewicza w roku 2006 miał, jak wyjawił w rozmowie z nami, charakter mocno „sentymentalny”.  Celem nowego właściciela była restrukturyzacja przedsiębiorstwa i przywrócenie jego mocnej pozycji na rynku stolarki. Wydaje się, że ten zamiar się nie powiódł, skoro w ubiegłym roku zamknięto tu cały wydział produkujący drzwi wewnętrzne. Miało to na celu skoncentrowanie się, jak twierdził wówczas zarząd spółki „na pozostałym asortymencie: oknach drewnianych, aluminiowych i pvc”.

Dzisiaj Stolbud zatrudnia 500 pracowników i gdyby miał wydajność zbliżoną do średniej dla branży powinien mieć przychody w granicach 150 mln zł. Tymczasem mówi się, że w roku ubiegłym nie przekroczyły one 50 mln zł. Zwróciliśmy się do zarządu spółki z pytaniem o faktyczne wyniki roku 2018 i rzeczywisty cel zmian właścicielskich. Niestety nie udzielono nam odpowiedzi na nasze pytania. O wynikach Spółki dowiemy się więc zapewne dopiero po publikacji bilansu rocznego Spółki lub raportu z wyceny dokonanej przez ZPUE.

 

Zobacz również

20 lat w UE: „Dużo zyskaliśmy, ale warto rozpocząć rozmowy nad reformami unijnej gospodarki”

20 lat w UE: „Dużo zyskaliśmy, ale warto rozpocząć rozmowy nad reformami unijnej gospodarki”

Wejście Polski do UE oznaczało dostęp do wspólnego rynku. Skorzystały na tym polskie przedsiębiorstwa, w tym Press Glass.

Koniec marki Krispol w Polsce. Producent rozpoczyna rebranding

Koniec marki Krispol w Polsce. Producent rozpoczyna rebranding

KRISPOL od dziś rozpoczął swoją transformację wizerunkową i marketingową zmieniając nazwę marki na KRISHOME. Zmiany te będą wprowadzane stopniowo i mają zakończyć się pod koniec roku.

Hydro spodziewa się wzrostu popytu pod koniec roku

Hydro spodziewa się wzrostu popytu pod koniec roku

Hydro podsumowało pierwszy kwartał 2024 r. Spółka odnotowała spadki w sprzedaży i zysku, ale wyniki są lepsze niż w czwartym kwartale 2023.

1