25. jubileusz Finala

Red.: |Data publikacji:

Jubileusz 25-lecia obchodził właśnie śląski producent profili aluminiowych, Final SA. Firma założona została 14 sierpnia 1998 roku przez Edmunda Mzyka – właściciela marki Yawal, znaczącego już wówczas w Polsce dostawcy aluminiowych systemów architektonicznych. Tłocznia w Dąbrowie Górniczej miała zapewnić Yawalowi całościowe opanowanie procesu powstawania profili aluminiowych od momentu projektowania rozwiązania, zakupu materiałów, procesu tłoczenia, obróbki, po konfekcjonowanie.

Dzisiaj spółka może pochwalić się 25-letnim doświadczeniem w produkcji profili aluminiowych, lakierowaniu według najnowszych trendów oraz prefabrykacji. Wytwarza zróżnicowane wyroby z aluminium, które znajdują zastosowanie w różnych branżach: budowlanej, maszynowej, motoryzacyjnej czy  związanej z aranżacją wnętrz i wprowadzaniem nowoczesnych rozwiązań architektonicznych. Profile aluminiowe produkowane są tu na trzech liniach, zawierających prasy o nacisku odpowiednio 2000T, 1800T i 1600T. Rocznie wytwarza się w Dąbrowie aż 26 tysięcy ton profili aluminiowych. Do wykonania obróbek wykorzystywane są  maszyny i urządzenia, gdzie maksymalna długość profili aluminiowych na centrach CNC wynosi 7,7 m, a gabaryty profili to 275 x 210 mm. W ofercie znaleźć można również usługę proszkowego lakierowania produkowanych profili aluminiowych w pełnej gamie kolorystycznej RAL, we wszystkich typach połysków i struktur powłok lakierniczych, a także metalizowanych. Wybudowanie odrębnej linii pozwoliło na wprowadzenie usługi pokrywania powierzchni powłokami drewnopodobnymi. Takiej obróbce poddawane mogą być profile o długości do 7 m.

Dzisiaj spółka prowadzona jest przez drugie pokolenie właścicielskie, córkę Karolinę Mzyk-Callias, która podczas wewnętrznej firmowej celebracji jubileuszu mówiła do swoich współpracowników:

25 lat temu, kiedy zaczynaliśmy naszą przygodę, Tata marzył o tworzeniu czegoś wyjątkowego. O budowaniu firmy, która nie tylko zarabia, ale wprowadza realne zmiany, buduje silną i dumną społeczność polską, która inspiruje i ma znaczenie. Znaczenie nie tylko biznesowe, ale społeczne, rodzinne. W Polsce i w Europie. (…) Nasza siła i sukces, który osiągnęliśmy, reputacja, którą zbudowaliśmy i która nas cieszy NIE leży tylko w aluminium, które produkujemy, ale w LUDZIACH, którzy z pasją i determinacją każdego dnia przychodzą do pracy. Z radością patrzę w przyszłość, wiedząc, że jesteście ze mną.

Zobacz również

Akzo Nobel optymistycznie o rynku farb proszkowych w tym roku

Akzo Nobel optymistycznie o rynku farb proszkowych w tym roku

Akzo Nobel podsumowało wyniki z pierwszego kwartału. Spółka odnotowała niewielki spadek w sprzedaży, ale prognozuje wzrost popytu na farby.

Assa Abloy kończy produkcję w Bielsku

Assa Abloy kończy produkcję w Bielsku

Assa Abloy Mercor Doors wygasza produkcję w fabryce w Bielsku. Działalność będzie przeniesiona do zakładu w Dobrzeniu Wielkim.

Arbonia przeznaczy 200 mln euro na rozwój segmentu drzwi

Arbonia przeznaczy 200 mln euro na rozwój segmentu drzwi

Grupa Arbonia poinformowała o podjęciu ostatecznej decyzji co do sprzedaży dywizji klimatu firmie Midea Electrics Netherlands. Pierwsze kroki związane ze zbyciem były podjęte na początku tego roku.

1