25. jubileusz Finala

Autor: |Data publikacji:

Jubileusz 25-lecia obchodził właśnie śląski producent profili aluminiowych, Final SA. Firma założona została 14 sierpnia 1998 roku przez Edmunda Mzyka – właściciela marki Yawal, znaczącego już wówczas w Polsce dostawcy aluminiowych systemów architektonicznych. Tłocznia w Dąbrowie Górniczej miała zapewnić Yawalowi całościowe opanowanie procesu powstawania profili aluminiowych od momentu projektowania rozwiązania, zakupu materiałów, procesu tłoczenia, obróbki, po konfekcjonowanie.

Dzisiaj spółka może pochwalić się 25-letnim doświadczeniem w produkcji profili aluminiowych, lakierowaniu według najnowszych trendów oraz prefabrykacji. Wytwarza zróżnicowane wyroby z aluminium, które znajdują zastosowanie w różnych branżach: budowlanej, maszynowej, motoryzacyjnej czy  związanej z aranżacją wnętrz i wprowadzaniem nowoczesnych rozwiązań architektonicznych. Profile aluminiowe produkowane są tu na trzech liniach, zawierających prasy o nacisku odpowiednio 2000T, 1800T i 1600T. Rocznie wytwarza się w Dąbrowie aż 26 tysięcy ton profili aluminiowych. Do wykonania obróbek wykorzystywane są  maszyny i urządzenia, gdzie maksymalna długość profili aluminiowych na centrach CNC wynosi 7,7 m, a gabaryty profili to 275 x 210 mm. W ofercie znaleźć można również usługę proszkowego lakierowania produkowanych profili aluminiowych w pełnej gamie kolorystycznej RAL, we wszystkich typach połysków i struktur powłok lakierniczych, a także metalizowanych. Wybudowanie odrębnej linii pozwoliło na wprowadzenie usługi pokrywania powierzchni powłokami drewnopodobnymi. Takiej obróbce poddawane mogą być profile o długości do 7 m.

Dzisiaj spółka prowadzona jest przez drugie pokolenie właścicielskie, córkę Karolinę Mzyk-Callias, która podczas wewnętrznej firmowej celebracji jubileuszu mówiła do swoich współpracowników:

25 lat temu, kiedy zaczynaliśmy naszą przygodę, Tata marzył o tworzeniu czegoś wyjątkowego. O budowaniu firmy, która nie tylko zarabia, ale wprowadza realne zmiany, buduje silną i dumną społeczność polską, która inspiruje i ma znaczenie. Znaczenie nie tylko biznesowe, ale społeczne, rodzinne. W Polsce i w Europie. (…) Nasza siła i sukces, który osiągnęliśmy, reputacja, którą zbudowaliśmy i która nas cieszy NIE leży tylko w aluminium, które produkujemy, ale w LUDZIACH, którzy z pasją i determinacją każdego dnia przychodzą do pracy. Z radością patrzę w przyszłość, wiedząc, że jesteście ze mną.

Zobacz również

Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 – relacja

Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 – relacja

Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025, które odbyło się 15–16 października w Łodzi, potwierdziło, że sektor stoi na progu zmian i że to właśnie dialog między uczestnikami rynku jest kluczem do wypracowania efektywnych rozwiązań.

OFS 2025 – fotorelacja (druga część)

OFS 2025 – fotorelacja (druga część)

Zapraszamy na fotorelację z drugiego dnia Ogólnopolskiego Forum Stolarki 2025.

Producenci drzwi najbardziej aktywni w mediach społecznościowych

Producenci drzwi najbardziej aktywni w mediach społecznościowych

DRE, Erkado i Reno, ale też Barański są aktywni na Facebooku, angażują swoich fanów i przyciągają swoimi treściami nowych użytkowników.