Najlepsze dopiero przed nami
Dziennik „Rzeczpospolita” poprosił ekonomistów i praktyków gospodarczych o wskazanie polskich przedsiębiorstw, które są najważniejsze dla naszego kraju. Wskazali oni dziesiątki firm, a między innymi Drutex i Wiśniowskiego.
Czytaj dalejMistrzowie skali, czy efektywności?
Mając ogromny szacunek i nieskrywany podziw dla dokonań branży stolarki otworowej w Polsce w ostatniej dekadzie, mam wrażenie, że orientacja na skalę działania, a w konsekwencji na przychody, to ciągle podstawowy cel i parametr moderujący zachowania wielu graczy rynkowych sektora.
Czytaj dalejKrwiopijca krwiodawcą?
Ostatnie rekomendacje banków (np. Barometr Inwestycyjny Citigold z 2 czerwca 2020 r.), nie napawają optymizmem, skutkiem czego wspomniane banki rewidują…
Czytaj dalejRóbmy swoje
Przywołując tytuł znanej piosenki Wojciecha Młynarskiego „Róbmy swoje” – wspierajmy i odbudowujmy popyt, nie tylko w odniesieniu do beneficjentów transferów społecznych, ale nade wszystko podatników, rzeczywiście a nie jedynie medialnie – pisze w swoim felietonie Zbigniew Mendel.
Czytaj dalejGdzie jest związek branżowy?
Jeśli widzicie czasem przejawy niechęci do Związku Polskie Okna i Drzwi, to nie jest to niechęć do organizacji branżowej, ale do ludzi, którzy z tej organizacji uczynili bezwolne narzędzie do realizacji celów marketingowych kilku dużych firm.
Czytaj dalejKoncepcja czarnego łabędzia to defetyzm?
Koronowirus w Europie, odświeżył niejako znaną od 2007 r. koncepcję „Czarnego łabędzia” Nassima Nicholasa Taleba, sformułowaną przez niego w książce pod takim samym tytułem, z podtytułem: „o skutkach nieprzewidywalnych zdarzeń”.
Czytaj dalejŁubu-dubu, niech żyje nam…
W ostatnich dniach otrzymaliśmy bardzo sympatyczny list od jednego z pracowników Drutexu, w którym wyraża swój podziw dla Firmy, która go zatrudnia i dla jej Prezesa. Gorąco zachęcamy naszych czytelników do naśladownictwa – chwalcie swoje Firmy!
Czytaj dalejUwaga na media tzw. „branżowe”
Dylemat z mediami branżowymi polega na tym, że w większości nie są to media informacyjne, a jedynie tablice do zawieszania tekstów PR-owych lub wprost reklamowych przesyłanych przez firmy i ich agencje. Przykładem jest ostatni komunikat CAB.
Czytaj dalej