Jak wyrzucą Cię z oknem, możesz nie wrócić już z drzwiami

Jak wyrzucą Cię z oknem, możesz nie wrócić już z drzwiami

Rozbudowa portfolio produktowego i poszerzenie oferty to, poza e-commerce, bodaj najczęściej implementowana na dziś zmiana strategiczna w polskich firmach sektora stolarki otworowej. Zabieg to jak najbardziej zasadny, jednak efektywny dopiero po spełnieniu kilku warunków.

Czytaj dalej
E-commerce: moda, znak czasu, wartość dodana, czy pułapka?

E-commerce: moda, znak czasu, wartość dodana, czy pułapka?

Stopniowe przenoszenie działalności firm, zwłaszcza w aspekcie handlowo-marketingowym, do internetu zdecydowanie przyśpieszyło w dobie pandemii koronowirusa. Niesie jednak z sobą sporo wyzwań i pułapek.

Czytaj dalej
Polak Polakowi wilkiem?

Polak Polakowi wilkiem?

Zbigniew Mendel w swoim felietonie zauważa niepokojące zjawisko na rynkach eksportowych – polskie firmy w walce o zagraniczne kontrakty zaczynają wzajemnie zwalczać się niską ceną i marżą. Jakie niesie to za sobą konsekwencje?

Czytaj dalej
Polskie, czyli jakie?

Polskie, czyli jakie?

Świadomość nadchodzących, nieuchronnych, wielowymiarowych zmian, wydaje się być coraz powszechniejsza, także w Polsce. Jednym z obszarów zasługujących na szczególną uwagę, jest potencjalne miejsce Polski w rodzącym się, nowym, międzynarodowym podziale pracy.

Czytaj dalej
Cudze winy widzicie, lecz swoje skrywacie

Cudze winy widzicie, lecz swoje skrywacie

Aliena vitia in oculis habemus, a tergo nostra sunt, czyli cudze winy mamy na oku, własne za plecami – Zbigniew Mendel w swoim najnowszym felietonie pisze braku wrażliwości społecznej i roztropności przy próbach nowych regulacji, w odniesieniu do wynagrodzenia polityków.

Czytaj dalej
Przełamać atmosferę zagrożenia

Przełamać atmosferę zagrożenia

Całkiem niedawno, po podsumowaniu wyników I półrocza tego roku, napisałem, że tak naprawdę wygraliśmy jako branża to wiosenne starcie z koronawirusem. Nasze firmy wyszły z tego wzmocnione, przeorganizowane, zabezpieczone w swoich słabszych punktach

Czytaj dalej
Pracodawca, pracobiorca, konsument – kogo powinni wspierać w kryzysie rządzący?

Pracodawca, pracobiorca, konsument – kogo powinni wspierać w kryzysie rządzący?

O starciu różnych szkół ekonomii w dobie kryzysu oraz roli państwa w trudnych czasach w swoim felietonie pisze Zbigniew Mendel.

Czytaj dalej
Alianse: szanse i zagrożenia

Alianse: szanse i zagrożenia

Realna gospodarka to także umiejętność redefinicji i implementacji nieuchronnych zmian strategicznych. Tymczasem na polskim rynku wciąż niedoceniana jest rola szeroko pojętych aliansów, zarówno o kapitałowym, jak i rynkowym charakterze.

Czytaj dalej