Jak wyrzucą Cię z oknem, możesz nie wrócić już z drzwiami
Rozbudowa portfolio produktowego i poszerzenie oferty to, poza e-commerce, bodaj najczęściej implementowana na dziś zmiana strategiczna w polskich firmach sektora stolarki otworowej. Zabieg to jak najbardziej zasadny, jednak efektywny dopiero po spełnieniu kilku warunków.
Czytaj dalejE-commerce: moda, znak czasu, wartość dodana, czy pułapka?
Stopniowe przenoszenie działalności firm, zwłaszcza w aspekcie handlowo-marketingowym, do internetu zdecydowanie przyśpieszyło w dobie pandemii koronowirusa. Niesie jednak z sobą sporo wyzwań i pułapek.
Czytaj dalejPolak Polakowi wilkiem?
Zbigniew Mendel w swoim felietonie zauważa niepokojące zjawisko na rynkach eksportowych – polskie firmy w walce o zagraniczne kontrakty zaczynają wzajemnie zwalczać się niską ceną i marżą. Jakie niesie to za sobą konsekwencje?
Czytaj dalejPolskie, czyli jakie?
Świadomość nadchodzących, nieuchronnych, wielowymiarowych zmian, wydaje się być coraz powszechniejsza, także w Polsce. Jednym z obszarów zasługujących na szczególną uwagę, jest potencjalne miejsce Polski w rodzącym się, nowym, międzynarodowym podziale pracy.
Czytaj dalejCudze winy widzicie, lecz swoje skrywacie
Aliena vitia in oculis habemus, a tergo nostra sunt, czyli cudze winy mamy na oku, własne za plecami – Zbigniew Mendel w swoim najnowszym felietonie pisze braku wrażliwości społecznej i roztropności przy próbach nowych regulacji, w odniesieniu do wynagrodzenia polityków.
Czytaj dalejPrzełamać atmosferę zagrożenia
Całkiem niedawno, po podsumowaniu wyników I półrocza tego roku, napisałem, że tak naprawdę wygraliśmy jako branża to wiosenne starcie z koronawirusem. Nasze firmy wyszły z tego wzmocnione, przeorganizowane, zabezpieczone w swoich słabszych punktach
Czytaj dalejPracodawca, pracobiorca, konsument – kogo powinni wspierać w kryzysie rządzący?
O starciu różnych szkół ekonomii w dobie kryzysu oraz roli państwa w trudnych czasach w swoim felietonie pisze Zbigniew Mendel.
Czytaj dalejAlianse: szanse i zagrożenia
Realna gospodarka to także umiejętność redefinicji i implementacji nieuchronnych zmian strategicznych. Tymczasem na polskim rynku wciąż niedoceniana jest rola szeroko pojętych aliansów, zarówno o kapitałowym, jak i rynkowym charakterze.
Czytaj dalej