Związek POiD bardziej kobiecy

Red.: |Data publikacji:

Z Magdaleną Cedro-Czubaj, szefową marketingu Oknoplast Group, członkiem zarządu Związek POiD o tym, co do branży mogą wnieść kobiety, jak mogą ją unowocześnić, rozmawia Agnieszka Michalik:

Kobiety w Związku POiD

szefowa marketingu Oknoplast Group

Weszła pani do zarządu Związku Polskie Okna i Drzwi. To także przełamanie męskiego monopolu w tej największej organizacji branżowej.

 Rzeczywiście w naszej branży kobiety stanowią mniejszość, ale nie wiem czy słowo „przełamanie” jest najlepsze. Nie jestem pierwszą kobietą w zarządzie.

Parytet byłby lepszym określeniem?

Być może po prostu okazało się, że męskie spojrzenie na branżę już nie wystarcza, że może warto częściej patrzeć z trochę innej, kobiecej pespektywy?

Jaka jest ta perspektywa?

Taka, która wynika z naturalnych predyspozycji, jakie mamy my, kobiety. W ogóle branża budowlana, a w szczególności okienna, jest bardzo techniczna, niezwykle racjonalna, taka „od linijki”. Natomiast my wnosimy do niej emocjonalność, co procentuje na przykład „wygładzeniem” komunikacji do klienta ostatecznego i nadaniem branży trochę ludzkiego charakteru.

Co zmienić w Związku POiD?

Teraz będzie pani miała okazję przetestować to w zarządzie Związku Polskie Okna i Drzwi. Ma pani konkretną wizję swojej nowej roli?

Na razie za wcześnie, żeby o tym mówić, bo za nami dopiero pierwsze spotkanie, ale oczywiście mam swoje przemyślenia i odnoszę wrażenie, że nasza okienna branża zatrzymała się w miejscu. Są firmy, które poszły do przodu i rozwijają się bardzo dynamicznie, ale większość trochę boi się nowoczesnych narzędzi związanych ze sprzedażą i komunikacją. Mam nadzieję, że trochę tej nowoczesności wniosę do związku.

Powyższa rozmowa jest fragmentem zapisu większego wywiadu, jaki ukazał się na lamach sierpniowego wydania miesięcznika Forum Branżowe.

1