Forum Branżowe - 07.2018

Chcesz zyskać dostęp do e-wydań? Zamów prenumeratę

GOŚĆ NUMERU str. 2. Zaczynamy liczyć
Gościem tego wydania naszego miesięcznika jest Krzysztof Eisen, członek zarządu Profine Polska. Firma współpracuje na naszym rynku z ponad setką producentów okien. Dlatego z pewnością właśnie ten wątek rozmowy jest, naszym zdaniem, szczególnie interesujący. Eksporterzy stolarki mogą także podpatrzyć, jak można ułożyć sobie współpracę z klientami zagranicznymi, a także jak skutecznie osiąść na innych rynkach. Kolejnym wątkiem są refleksje gościa na temat obniżania cen okien przez polskich producentów, co najczęściej przynosi więcej strat niż zysków.

OSŁONY str. 22. Osłony na rynku
Firm produkujących osłony w Polsce bardzo dużo. Wydaje się bowiem powszechnie, że wyrób nie jest skomplikowany. Z pewnością można tak powiedzieć o osłonach najprostszych. Są jednak przecież także takie, w których stosuje się wiele elementów konstrukcyjnych i rozmaite mechanizmy. Niezmiernie istotny jest też dobór odpowiedniej tkaniny. Dlatego w naszym artykule jest mowa o rynku osłon pod kątem zarówno wytwórców wyrobów końcowych, jak i komponentów.

NAPĘDY str. 24. Stolarka na prąd
Automatyka obejmuje coraz więcej produktów związanych ze stolarką. Ułatwia korzystanie m.in. z drzwi i okien. Są miejsca, gdzie montuje się ją od dawna. Choćby w obiektach biurowych, komercyjnych czy służby zdrowia. Tam, gdzie trzeba ułatwić ludziom wchodzenie do budynku, a także gdzie konieczne jest zadbanie o ich bezpieczeństwo. Coraz powszechniej automatyka, sterująca elementami domów, wkracza też do budynków jednorodzinnych. Włącza się ją w systemy sterowania obiektem, ale też – o czym warto wiedzieć – są bardziej wyspecjalizowane zastosowania. Do nich należą np. wyposażone w napęd drzwi wewnętrzne, ułatwiające codzienne funkcjonowanie przede wszystkim osobom niepełnosprawnym. I właśnie o różnych produktach wyposażonych w elementy starowane i poruszane silnikami piszemy w tym numerze.

BRAMY str. 26. Sceptycznie o szybkości
Rozwój technologiczny zmierza w kierunku udoskonalania wyrobów – takie jest jego zadanie. Zdarza się jednak, że związane z nim osiągnięcia długo muszą czekać na popularność wśród odbiorców. Tak się dzieje np. z coraz szybszymi napędami do bram garażowych. Owszem, sprawiają, że nie trzeba długo czekać przed garażem na wjazd do niego. Z drugiej jednak strony oszczędność czasu nie jest na tyle duża, żeby sprzedaż tych modeli biła rekordy. W każdym razie takie jest zdanie handlowców, których zapytaliśmy o zapotrzebowanie na szybkie napędy do bram garażowych.

ENERGOOSZCZĘDNOŚĆ str. 28. Mówienia nigdy dosyć
Ochrona przed włamaniem to temat na topie od dawna; także poza Polską. Po raz kolejny przekonaliśmy się o tym, studiując zagraniczne źródła. Czytelnicy „Forum” z pewnością wiedzą, że zapoznajemy ich ze szczególnie interesującymi publikacjami. Tak jest również w lipcowej edycji naszego miesięcznika, gdzie po raz kolejny wracamy do tematu zabezpieczenia domu przed włamaniem. Niemiecki autor zwraca szczególną uwagę na znaczenie najprostszych zabezpieczeń mechanicznych.

SZYBY str. 29. Chemia między szybami
Szyba zespolona właściwie odpowiada za izolacyjność termiczną okna, a także w dużym stopniu za zmniejszenie przenikania hałasu do wnętrz budynków. W prezentowanym artykule przekazujemy informacje na temat obowiązujących przepisów, jakim muszą odpowiadać zespolenia, jeśli chodzi o wypełnienie przestrzeni międzyszybowej. Wskazujemy też na specyfikę polskiego rynku i pokrótce opisujemy komponenty do produkcji tych przeszkleń.

MASZYNY str. 30. Elastyczne centrum
Konstrukcje aluminiowe, a w każdym razie ich większość, projektuje się i wykonuje dla określonej realizacji. Są to więc wyroby pojedyncze, które jednak muszą spełnić wszystkie wymagania. Także sprostać oczekiwaniom co do dokładności wykonania. W tym ostatnim bardzo duże znaczenie odgrywają maszyny. Dostępne są przy tym coraz bardziej skomplikowane i wielofunkcyjne, ale też wyręczające ludzi w pracy. O tym, jakie urządzenia są przeznaczone do obróbki aluminium, dowiecie się państwo z lektury artykułu.

NARZĘDZIA str. 32. Wyiskrzanie na ostro
Narzędzia biorące udział w cięciu elementów przeznaczonych do produkcji stolarki muszą być ostre. Każdy przecież wie, że nawet nóż kuchenny z czasem przestaje kroić. Wówczas konieczne jest ostrzenie. Oczywiście, w przypadku linii technologicznej do produkcji okien czy drzwi jest to proces bardziej skomplikowany niż ten w domu. Potrzebne są do tego odpowiednie maszyny; ostrza muszą być przecież obrobione dokładnie. Usługodawcy wiedzą jak to wykonać, często jednak ostrzeniem zajmują się również same zakłady produkujące stolarkę. To właśnie przede wszystkim im podpowiadamy, jakie maszyny są do tego przeznaczone.

OPROGRAMOWANIE str. 34. Program ogrodowy
Ogród zimowy coraz częściej zobaczymy w polskich domach jednorodzinnych. Nie musi być przecież szczególnie okazały, aby spełnił swoje zadanie. Bez względu na to jaki jest, musi być skonstruowany i wykonany fachowo. A to bywa trudne. Zatem zarówno handlowcom, wykonawcom, jak i klientom podpowiadamy, oczywiście ogólnie, jak powinien być przygotowany projekt i jak przedstawić swoją koncepcję inwestorowi.

ANALIZY str. 36. Producenci okien z PCW
Informacje ekonomiczne z pewnością interesują wielu przedstawicieli firm z naszej branży. Te, które publikujemy na naszym łamach w stałym cyklu opisującym wyniki firm, umożliwiają poznanie kierunku zmian, jakie dokonały się w ostatnim czasie. To z kolei pozwoli wysnuć wnioski i – mamy nadzieję – pomoże w takim przygotowywaniu planów, aby rozwój przedsiębiorstwa był stały i satysfakcjonujący.

MARKETING str. 37. Udanej podróży, kliencie
Zadaniem marketingu jest przekonanie klienta do nabycia produktów danej firmy czy marki. Na naszym, polskim gruncie powszechnie korzysta się przy tym z zachodnich doświadczeń. Do codziennej praktyki dochodzą więc kolejne rozwiązania i tendencje. Staramy się być na bieżąco i przybliżać naszym czytelnikom różne aspekty działań marketingowych. Tym razem więc opisujemy, na czym polega customer journey, który po polsku należy opisać jako mapę podróży klienta. Oczywiście podróży przez proces zainteresowania produktem.

Zapraszamy do lektury!

 

1